جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی برای افرادی که احساس می کنند فرم بینی آنها با دیگر اجزا صورتشان تناسب ندارد بهترین راهکار زیبایی به حساب می آید. بینی در راس چهره فرد با تمام جزئیاتش فاکتوری مهم در زیبایی و اعتماد به نفس شخص به شمار می رود از همین رو عمل بینی به فرم نچرال می تواند ساختاری طبیعی و اصولی را به صورت یک شخص بدهد. بینی طبیعی یعنی اعمال تغییرات مد نظر و بهبود عملکرد تنفسی ، فرد مراجعه کننده در کنار ایجاد تناسب در صورت وی ، بی شک با بینی که بیشتر به صورتتان می آید احساس رضایت بیشتری دارید.

نحوه جراحی بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی ، نوعی از رینوپلاستی است که هدف آن ایجاد تغییرات ظریف و هماهنگ با سایر اجزای صورت بوده به‌گونه‌ای که نتیجه نهایی به‌طور طبیعی و غیرآشکار به نظر برسد. این نوع جراحی برای افرادی مناسب است که خواهان اصلاح نواقص بینی خود بدون ایجاد تغییرات بزرگ و غیرطبیعی هستند. در این روش، دکتر عمل بینی تلاش می‌کند تا ویژگی‌های طبیعی بینی را حفظ کرده و فقط بهبودهای لازم را اعمال کند.

ویژگی‌های عمل بینی طبیعی

  • عدم تغییرات افراطی: تغییرات اعمال‌شده در بینی به‌گونه‌ای است که ظاهر بینی طبیعی باقی بماند و از تغییرات افراطی و غیرطبیعی جلوگیری شود.
  • هماهنگی با صورت: بینی جدید باید با سایر اجزای صورت هماهنگ باشد تا نتیجه نهایی متناسب و زیبا به نظر برسد.
  • بافت‌های نرم و طبیعی: حفظ یا ایجاد بافت‌های نرم و طبیعی در بینی برای جلوگیری از ایجاد ظاهری مصنوعی.

اقدامات قبل از عمل بینی طبیعی 

  • بهتر است که ۸ ساعت قبل از روز تعیین شده از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.
  • در روز عمل زیبایی بینی طبیعی بایستی لباسی با یقه باز یا دکمه دار بر تن کنید.
  • در روز تعیین شده جهت عمل طبیعی بینی باید پوست صورت تمیز باشد.
  • خانم ها ترجیحا بدون آرایش باشند و آقایان با صورتی اصلاح شده تشریف بیاورند.
  • در موعد مشخص شده برای رینوپلاستی طبیعی بهتر است که یک فرد را به عنوان همراه با خود داشته باشید 

در جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی طبیعی چه مواردی ذکر می شود؟

  • مراجعه کننده هدف خود را از جراحی بینی نچرال بیان می کند ؛ به عنوان مثال بعضی از مراجعه کنندگان تنها درخواستشان برطرف شدن قوس بینی است ؛ یا بعضی تمایل دارند افتادگی نوک بینی خود را رفع کنند.
  • آناتومی صورت مطابق با هدف متقاضی در طی این جلسه بررسی می شود. (بزرگی یا کوچکی صورت ، ابعاد اجزای صورت و دیگر موارد)
  • در صورتی که فرد متقاضی بیماری زمینه ای داشته باشد بیان کرده و بدین ترتیب وجود پزشک فرد را به متخصص مورد نیاز ارجاع می دهد. اگر منخصص مربوطه مشکلی در انجام عمل بینی طبیعی نداشته باشد ، پزشک جراحی زیبایی بینی طبیعی را بدون هیچ عارضه ای انجام دهد.
  • در صورتی که فرد مشکل تنفسی داشته باشد ، علت مشکل در این جلسه بررسی شده و حین عمل زیبایی مشکل تنفسی نیز رفع می شود.
  • نوع بینی گوشتی یا استخوانی بودن در جلسه قبل از عمل طبیعی بینی تعیین می شود. این موضوع می تواند ذهنیت آماده شده به جراح بدهد.
  • روش رینوپلاستی ، به طور بسته یا باز در طی این جلسه تعیین شده و اطلاعات کافی در این باره به فرد داده می شودت
  • درصورتی که مراجعه کننده قرص خاصی مصرف می کند ، اسم قرص و دوز روزانه را به پزشک اطلاع داده و درصورت نیاز مصرف آن را قطع می کند.
  • در نهایت هزینه جراحی زیبایی بینی طبیعی به روش بسته با توجه به ویژگی های بررسی شده ، برآورد می شود.
جراحی بینی طبیعی - دکتر محمد لاجوردی

مراحل جراحی بینی طبیعی

  1. مشاوره و ارزیابی اولیه: در این مرحله ، پزشک با بیمار مشاوره کرده و نیازها و خواسته‌های او را بررسی می‌کند. بررسی ساختار بینی و انجام تصویربرداری‌های لازم برای برنامه‌ریزی جراحی نیز انجام می‌شود.
  2. برنامه‌ریزی جراحی: بر اساس ارزیابی‌های اولیه ، پزشک برنامه‌ریزی دقیقی برای جراحی انجام می‌دهد تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.
  3. انجام جراحی: جراحی بینی طبیعی با بیحسی یا با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. جراح برش‌های لازم را ایجاد کرده و تغییرات مورد نظر را در ساختار بینی اعمال می‌کند.
  4. مراقبت‌های پس از جراحی: پس از جراحی ، بیمار باید به دقت دستورالعمل‌های مراقبتی را رعایت کند. استفاده از اسپلینت‌ها و تامپون‌ها برای حمایت از ساختار بینی و کاهش تورم ضروری است.

کاندیدای جراحی بینی طبیعی 

  • خانم های بالای ۱۵ سال تمام و آقایان بالای ۱۶ سال تمام که از سلامت کامل روحی و جسمی برخوردار هستند و دوران بلوغ خود را به پایان رساندند.
  • افرادی که دخانیات و مشروبات الکلی مصرف نمی کنند و در صورت مصرف ، قادر به ترک این مواد و نوشیدنی ها به مدت ۲ ماه قبل و بعد از عمل بینی هستند. ( دخانیات موجب گرفتگی عروق شده و می تواند هنگام عمل به مراجعه کننده آسیب برساند. )
  • اشخاصی که اجزای صورت آن ها بزرگ می باشد.
  • آقایان و خانم هایی که طرفدار فرم بینی طبیعی هستند.
  • اشخاصی که صورت آن ها بزرگ می باشد باید سایز و فرم بینی با دیگر اجزای صورت آن ها ارتباط داشته باشد. 
  • افرادی که دارای بینی گوشتی می باشند: لازم به ذکر است برخلاف جراحی زیبایی بینی فانتزی که فقط بر روی بینی های استخوانی قابل انجام است، عمل بینی طبیعی را می توان بر روی هر دو نوع بینی استخوانی و گوشتی انجام داد.

چه کسانی نباید جراحی بینی طبیعی انجام دهند ؟

  • در صورتی که کمتر از یک سال بینی خود را عمل کرده باشید ، امکان عمل مجدد بینی با فرم طبیعی ، برای شما وجود ندارد. (در این صورت باید صبر کنید این مدت بگذرد و فرم بینی بعد از عمل به طور کامل مشخص شود. )
  • در صورتی که هنوز در سن رشد باشید ، عمل زیبایی بینی برای شما مناسب نیست. چرا که بینی در سن بلوغ تغییر شکل و تغییر سایز می دهد. بهتر است صبر کنید دوره بلوغ به اتمام برسد.
  • خانم های باردار و شیرده از انجام عمل زیبایی بینی منع هستند. این افراد در صورتی که بعد از زایمان به نوزاد شیر ندهند می توانند دو ماه بعد از اتمام بارداری ، جراحی زیبایی بینی انجام دهند.

جراحی طبیعی بینی برای آقایان

مردها بیشتر متقاضی رینوپلاستی به فرم طبیعی می باشند. ترکیب اجزای چهره و ساختار صورت آقایان به شکلی می باشد که فرم کلی چهره لطافت کمتری دارد و درشت تر از بانوان است. از این رو آقایان درصدد این هستند که شکل ظاهری بینی با اجزای دیگر صورت متناسب شود و برای یک چهره مردانه خوشایند باشد. به همین دلیل مردان ترجیح می دهند نتیجه جراحی شان بسیار طبیعی بوده و مشکلات بینی شان رفع شود. فرم ظاهری بینی از اهمیت بیشتری برخوردار است و این تناسب سبب افزایش زیبایی چهره می شود. با انتخاب یک جراح بینی طبیعی خوب فرد می تواند از نتیجه مطلوب و رضایت بیشتری برخوردار شود. به همین دلیل با تحقیقات لازم جهت انتخابی خوب می توانید نمونه کارها و مهارت جراحان بینی را با یکدیگر مقایسه کرده و رینوپلاستی خود را به یک جراح متبحر بسپارید.

جراحی بینی طبیعی ترمیمی

عمل بینی طبیعی به جهت برطرف کردن ایرادت باقی مانده و یا در نتیجه یک انتخاب جراح بی تجربه ، مشکلاتی که از نتیجه جراحی بینی طبیعی اولیه ایجاد شده ، انجام می شود. مدت زمان این رینوپلاستی طبیعی به اصلاحاتی که قرار است حین جراحی برای هر فرد انجام شود متفاوت است و به طور کلی بین ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد. بیمار برای انجام این پروسه ترمیمی باید یکسال از جراحی اولیه را گذرانده باشد که ورم بینی به طور کامل فروکش کرده باشد و ایرادات بینی به طور کامل مشخص باشد. از لحاظ هزینه نیز با توجه به پیچیده بودن این جراحی نسبت به عمل بینی نچرال اولیه گران تر می باشد.

آیا عمل بینی طبیعی درد دارد؟

اگر اصلاح رینوپلاستی طبیعی کم باشد ، معمولا جراحان آن را با بی حسی موضعی انجام می دهند ولی اگر پیچیدگی آن زیاد باشد و دکتر اصلاحات بیشتری را بخواهد انجام دهد ، در این صورت جراحی بینی طبیعی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود که در هر دو صورت بیمار هیچ دردی را حس نمی کند و بعد از پروسیجر نیز از مسکن های تجویزی جراح استفاده می کند.

مراقبت های بعد از عمل طبیعی بینی

رعایت نکات گفته شده جهت مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی موجب سرعت بخشیدن روند درمان و همینطور تثبیت و ماندگاری بیشتر نتیجه نهایی رینوپلاستی می گردد. سری نکات الزامی به شرح زیر است :

  • استفاده از چند بالشت برای بالا نگه داشتن سر از بدن یکی از مهمترین نکات در مراقبت های بعد از رینوپلاستی به شمار می آید.
  • مراقبت کردن از بینی در برابر ضربه های احتمالی.
  • پرهیز از استعمال دخانیات و هرگونه نیکوتین.
  • منع مصرف نوشیدنی های حاوی الکل.
  • انجام ورزش و حرکات سنگین را به بعد از بهبودی کامل موکول کنید.
  • بهتر است در زمان دوش گرفتن مانع از خیس شدن چسب بینی شوید.

عوارض عمل طبیعی بینی 

همانطور که اطلاع دارید جراحی بینی طبیعی در جهت درمانی و زیبایی صورت می گیرد و به علت میزان تغییرات رخ داده در حین عمل ، بدن واکنش هایی را نشان می دهد که به این علائم عوارض بعد از عمل می گویند. عمدتا برخی نشانه ها مانند کبودی ، تورم ، التهاب و درد از نوع عارضه های احتمالی بعد از رینوپلاستی طبیعی بینی به شمار می روند اما در برخی موارد عمل بینی طبیعی توسط فرد بدون تجربه مرتبط مورد انجام قرار می گیرد که متاسفانه یکسری پیامد های جبران ناپذیر را برای فرد در پی خواهد داشت. از جمله نا متقارن بودن ، خونریزی ، سوراخ شدن تیغه بینی و غیره که همگی این موارد از عدم مهارت دکتر در حین روند رخ می دهد.

جراحی بینی طبیعی - دکتر محمد لاجوردی

هزینه جراحی بینی طبیعی 

بینی هر شخص دارای ویژگی های منحصر به فردی است که این امر موجب شده هزینه جراحی طبیعی بینی برای هر فرد بسته به وضعیت و ایرادات بینی متفاوت باشد از همین رو بهتر است فاکتورهای موثر بر قیمت جراحی بینی نچرال را در نظر گرفت و با در نظر گرفتن این موارد اقدام به بهبود فرم بینی خود کنید.

دکتر سید محمد لاجوردی

متخصص و جراح گوش و حلق و بینی و عضو رسمی آکادمی پلاستیک و جراحی ترمیمی آمریکا، با سال‌ها تجربه و استفاده از روش‌های نوین و به روز دنیا، همچون جراحی بینی بدون بیهوشی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها