جراحی لوزه بزرگسال

جراحی لوزه بزرگسال : لوزه ها ، توده هایی از جنس بافت لنفاوی می باشند که در ناحیه گلو و در طرفین آن واقع شده اند و به عنوان یکی از مهم ترین ارگان های ایمنی بدن به شمار می روند.

مازاد بر این ، بافت لنفاوی دیگری موسوم به لوزه سوم یا آدنوئید نیز در بن بست حفره بینی قرار دارد.

در حقیقت لوزه و آدنوئید ، مانع ورود ویروس ها و میکروب هایی می شوند که از طریق مجاری تنفسی به بدن راه می یابند.

لوزه های درگیر در بزرگسالان

افراد بزرگسال در اثر دو عامل مهم به مشکلات لوزه دچار می شوند و نیاز به انجام جراحی برای آن ها ضرورت نمی یابد.

یکی از این عوامل ، به خاطر وجود لوزه های حفره‌ای است که در این صورت ، ترشحاتی در داخل این حفره ها جمع می ‌شود.

به دلیل پوسته ریزی در داخل خود لوزه ، در داخل لوزه میکروب و باقی مانده مواد غذایی جمع شده و در نتیجه سبب التهاب مزمن می شود.

افزون بر این ، لوزه‌های حفره ‌دار موجب بوی بد دهان ، احساس فشار در گلو ، ترشحات سفید و بروز عفونت در لوزه خواهند شد.

جراحی لوزه بزرگسال

التهاب لوزه

التهاب لوزه یکی از نشانه ها و علائم عفونت لوزه می باشد ، همچنین موارد زیر نیز از دیگر علائم عفونت لوزه می باشند :

• قرمزی لوزه ها بیش از حد طبیعی
  • پیدایش غشای زرد یا سفید در لوزه ها
  • تغییر جزئی صدا در اثر تورم
  • به وجود آمدن بوی بد در دهان
  • درد همزمان گوش و گلو
  • تب و سردرد
  • تورم غدد لنفاوی گردن
  • حس ناراحت کننده و دردناک در هنگام بلع غذا

جراحی لوزه چگونه انجام می شود ؟

در صورتی که لوزه ها دیگر قادر به حفاظت از بدن در مقابل میکروب ها نباشد ، جهت درمان آن می بایست اقدام به جراحی لوزه نمود.

لازم به ذکر است که برخی  افراد بزرگسال دارای لوزه ‌های بزرگی هستند و این مسئله موجب اشکال در خواب و همچنین آپنه تنفسی در حین خواب می ‌شود ، لذا انجام جراحی در چنین مواردی الزامی می باشد.

از دیگر دلایلی که باعث می شود انجام جراحی لوزه ضروری گردد ، آبسه می باشد ، چرا که در غیر اینصورت خطر تشدید شدن آبسه وجود خواهد داشت.

همچنین وجود تومورها نیز از دیگر علل الزام انجام جراحی لوزه می باشد.

نکات مهم قبل از عمل جراحی لوزه بزرگسالان

• قبل از جراحی لوزه بزرگسال ، ممکن است که پزشک معالج شما توصیه به قطع مصرف برخی داروها نماید تا بدین ترتیب از بروز تداخل در انعقاد خون پیشگیری به عمل آورد.
  • فرد باید مصرف آسپرین و داروهایی از این قبیل را از حداقل دو هفته قبل از عمل به طور کامل قطع نماید.
  • معمولا قبل از عمل ، دستورالعمل هایی در رابطه با نحوه خوردن غذا و مایعات توصیه می شود تا معده بیمار در حسن عمل خالی باشد و از بروز استفراغ در حین عمل پیشگیری شود.
  • زمان بهبودی در هر بیمار متفاوت می باشد ، چرا که هر فردی خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد.
  • در نهایت اینکه ، جراح متخصص قبل از عمل به بررسی سوابق خانوادگی و غیره بیمار می پردازد تا نتیجه خوبی را برای بیمار رقم بزند.

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function hamyar_faq_clean() in /home3/drlajeva/public_html/wp-content/themes/publisher-child/views/general/post/_next_prev_post.php:54 Stack trace: #0 /home3/drlajeva/public_html/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/core.php(199): include() #1 /home3/drlajeva/public_html/wp-content/themes/publisher/views/general/post/content.php(281): publisher_get_view('post', '_next_prev_post') #2 /home3/drlajeva/public_html/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/core.php(199): include('/home3/drlajeva...') #3 /home3/drlajeva/public_html/wp-content/themes/publisher/views/general/post/style-1.php(63): publisher_get_view('post', 'content') #4 /home3/drlajeva/public_html/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/core.php(199): include('/home3/drlajeva...') #5 /home3/drlajeva/public_html/wp-content/themes/publisher/single.php(19): publisher_get_view('post', 'style-1') #6 /home3/drlajeva/public_html/wp-in in /home3/drlajeva/public_html/wp-content/themes/publisher-child/views/general/post/_next_prev_post.php on line 54
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است.

دربارهٔ اشکال‌زدایی در وردپرس بیشتر بدانید.