آخرین مقالات

اشتراک گذاری

عوارض جراحی پلاستیک بینی یا رینوپلاستی

فهرست مطالب

عوارض جراحی پلاستیک بینی یا رینوپلاستی

عوارض جراحی پلاستیک بینی یا رینوپلاستی : رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی مانند هر عمل دیگری  ممکن است با خطراتی همراه باشد؛ زیرا انتظارات بیمار و پزشک متفاوت است. علاوه بر مسایل پس از عمل، بسیاری از خطرات و عوارض دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

عمل بینی رینوپلاستی

رینوپلاستی کوچک کننده بینی می تواند باعث اختلالات تنفسی شود که در ۷۰٪ از بیماران عمل دوم یا ترمیمی و رینوپلاستی گزارش شده است. باید توجه داشته باشید که زخم ها و از دست دادن حساسیت مخاطی نیز می تواند احساس “گرفتگی بینی” را ایجاد نماید.

خطرات اصلی پیوند های اتولوگ (پیوند از خود بیمار)  عبارتند از جابجایی و جذب، در حالی که آلوپلاست ها (مواد مصنوعی) می توانند عفونت و  خروج بافت پیوندی را ایجاد کنند. در این راستا ایمپلنت سیلیکون می تواند میزان عوارض بین ۵-۲۰٪ را داشته باشد. عوارض کمتر با مواد دیگر مانند Gore-Tex گزارش شده است.عوارض پوست و بافت نرم می تواند آتروفی، فیبروز(معضل بینی های گوشتی که باعث بد شکل شدن بینی می گردد

و افراد ناوارد و گاهی پزشک فکر می کند که جراح قبلی بی تجربه بوده اما بینی گوشتی و بینی با پوست ضخیم بافت اضافه بنام فیبروز تولید می کند که باعث بدشکلی بینی در آینده می شود.)، بی حسی، کیست ناشی از مخاط یا granulomas زیر جلدی ناشی از مواد پمادهای بر پایه نفت می باشد. تورم پس از عمل عمدتا به روش استئوتومی بستگی دارد. شکستن  استخوان از سطح پوست باعث آسیب کمتر می شود، اما ممکن است باعث بروز جای زخم ها شود.

عمل بینی گوشتی

عفونتها نادر هستند اما گاهی اوقات خطرناک هستند (سندرم شوک عفونی ). این خطرزمانی  بالاتر است که جراحی سینوس و رینوپلاستی ترکیب می شوند. استئوتومی همچنین می تواند صدمات ناشی از ناحیه مدار را ایجاد کند. آشکار شدن عفونت ناشی از عفونت های چشم و کوری توسط انسداد شریان مرکزی معروف است. گزارش هایی در مورد خطرات مختلف دیگر مانند سرازیر شدن آب مغزی نخاعی، آسیب مغزی، فیستول بین سینوس-کاوورنوس و شریان کاروتید، آنوریسم و ​​ترومبوز سینوس غده وجود دارد.

عوارض مغزی نادر هستند.

رینوپلاستی همچنین می تواند در مورد بیمارانی که ناراضی هستند، یک پرونده باشد، وضعیتی که ممکن است به عنوان «عوارض معمول رینوپلاستی» نامیده شود. با انتخاب بیمار مناسب و توجه به اختلالات روانی می توان از آن اجتناب کرد.

ناهنجاریهای بعد از جراحی به عنوان خطرات اصلی رینوپلاستی در نظر گرفته می شود که باعث تغییر جراحی در ۵ تا ۱۵ درصد موارد می شود. تجزیه و تحلیل ناهنجاری های بعد از عمل، شناسایی خطرات خاص را امکان پذیر می سازد. شایع ترین ناهنجاری بعد از عمل جراحی “pollybeak” است که بینی شبیه اردک می شود. Pollybeak در حدود ۵۰٪ از همه رینوپلاستی های ترمیمی ایجاد می شود. دیگر ناهنجاریهای پس از عمل جراحی معمولا نوک بینی گرد، عقب ماندگی پایه کلوملا یا ناهنجاری های  تقاطع پیشانی بینی است. این بدشکلی ها اغلب ترکیب شده و ناشی از از دست دادن  قدرت تیغه بینی  است. به همین دلیل است که پایداری تیغه بینی   کلیدی برای نتیجه قابل پیش بینی  در جراحی زیبایی بینی است. نگهداری موقعیت نوک و کلوملا یکی از مسائل اصلی برای جلوگیری از ناهنجاری های معمول پس از عمل است.خطر ابتلا به عوارض رینوپلاستی با افزایش تجربه کاهش می یابد. آموزش مداوم بزرگترین راه پیشگیری از عوارض است.

دکتر سید محمد لاجوردی

متخصص و جراح گوش و حلق و بینی و عضو رسمی آکادمی پلاستیک و جراحی ترمیمی آمریکا، با سال‌ها تجربه و استفاده از روش‌های نوین و به روز دنیا، همچون جراحی بینی بدون بیهوشی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها